Aktuality

Cvičení - rehabilitace

rehabilitace Děti po dobu tábora denně využívají všechny sportovní potřeby a rehabilitační pomůcky pro rehabilitační cvičení se zkušenými fyzioterapeuty. Vlastní rehabilitační cvičení je prováděno denně (kromě neděle a celodenního výletu).

Děti cvičí ve skupinách max. po 10 - 12, podle věku po oddílech v táborové tělocvičně, v přírodě, v lese, na louce či u rybníka během odpoledního koupání.

Pohybová cvičení jsou 30minutová a obsahují cviky:

  • uvolňující svalové napětí
  • rozšiřující kloubní pohyblivost
  • protahující svalové úpony
  • posilující hlavně svaly břišní a zádové pro správné postavení páteře
  • podporující správné držení těla a kulturu pohybu
  • učící ekonomickému dýchání
  • vyvolávající zdravou soutěživost a motivující ke sportovním soutěžím
  • dávající návod k pohybovým aktivitám dětí v jejich volném čase

Cvičení speciální a aplikované individuálně provádíme pouze u dětí s lékařským nálezem nedostatečnosti / insuficience / bočitosti páteře, při kulatých zádech, odstátých lopatkách, plochých nohou, nadváze, alergických potížích, astmatických stavech nebo stavech po dřívějších úrazech apod.

rehabilitace rehabilitace rehabilitace

Naše vybavení, které nám umožňuje výše uvedená cvičení a sporty:

  • malá tělocvična vybavená žebřínami a žíněnkami rehabilitačního typu
  • tělocvičné náčiní
  • plné míče, švihadla, krátké tyče na cvičení
  • závěsné švihadlo, válečky Body roll
  • lehké míče (overbally)
  • velké nafukovací míče (gymbally) a další drobné pomůcky
  • venkovní hřiště s rovným povrchem na fotbal včetně nafukovacích branek (branka ani při pádu nemůže nikoho zranit – viz. branky iGoal)
  • hřiště na volejbal, přehazovanou, vybíjenou
  • pevná plocha umožňující sportovní hry nebo nácvik jejich prvků pro: florbal, streetball, kroužkový hokej
  • 3 stoly na stolní tenis
  • malá trampolína

Cvičení s overballem

cvičení s overballem Cvičení s overballem (malým míčkem) patří mezi tzv. měkké techniky cvičení, které je vhodné pro všechny kategorie cvičenců (od dětí až po seniory). Cvičit mohou děti různé výkonnostní úrovně, protože obtížnost cviků lze jednoduchým způsobem individuálně modifikovat.

Při cvičení s overballem (balanční cvičení na nestabilní podložce) dochází k vyšší aktivitě a zpevňování hlubokého stabilizačního systému (zejména svalstvo zádové, břišní, pánevní dno, bránice, šíjové svaly, hluboké ohýbače krku). Tím je možno korigovat svalové dysbalance vzniklé jednostranným zatěžováním některých svalů při sportovní i běžné každodenní činnosti, či v důsledku nesprávných pohybových stereotypů, zmírníme bolesti zad, podporujeme správné držení těla a zlepšujeme koordinaci pohybu.

Cvičení na míči

cvičení na míči Cvičení a posilování na míči je prevencí bolesti zad, udržuje záda v dobré formě a skoro bez námahy. Zlepšuje svalové napětí a koordinační poruchy. Napravuje vybočení páteře a kulatá záda (při sezení se nelze hrbit). Při cvičení na míči odlehčujete nosným kloubům.

Další sportovní aktivity

  • hrazda
  • šplh o tyči a na laně
  • střelba ze vzduchovky
  • orientační běh (klasický, ale i podle GPS)